Google Classroom

Google Classroom är basen för vår formativa undervisning. Här kommunicerar och samarbetar lärare och elever kring ett utbildningsinnehåll.

I Google Classroom lägger läraren upp information om sin undervisning och kan länka till undervisningsmaterial i Malmö delar och andra flerspråkiga digitala lärresurser. Läraren kan även dela ut arbetsuppgifter och återkoppla till sina elever i Google Classroom. Med de olika verktygen i Malmö Apps kan lärare och elever samarbeta kring lärandet med varandra.

Läraren kan integrera olika sorters assisterande teknik och presentera en samlad översikt för aktuella digitala stödstrukturer i Google Classroom.

Genom att starta upp digitala möten online kan lärare och elever träffas i realtid i Hangouts Meet, trots att alla inte befinner sig på samma plats.

Lärare kan även spela in lektionsgenomgångar i förväg med verktyget Screencastify och sedan publicera filmerna i Google Classroom i ett Flipped Classroom-syfte.

Ta bort eller ändra i epost-aviseringar från Classroom.

Ta bort eller ändra e-post-aviseringar från Classroom och FlipGrid.webm